måndag 8 november 2021

Dahlior, rosor och hösten

               
 

Nästan 2 år har gått med corona, oro och vaccination. Trodde inte att tiden skulle gå så fort ändå. Sommar har varit fantastisk med både fint väder och att man kunde träffa lite mer folk. I vintras grillade vi med några grannar och som bör sig höll vi avstånd, måste säga att tack vare corona som vi grillade i snö och kyla för första gången på 30 år och upptäckte att det var faktisk riktigt trevlig.
Har redan bestämt att vi kommer att fortsätta denna vinter också oavsett corona eller ej. 
Nu har mina sommargäster åkt hem till sitt och jag har haft besök av min älskade kusin från Serbien som jag inte haft tillfälle att träffa på nästan 10 år. Det finns alltid omständigheter som man måste fixa innan. Nu var det helt underbart att få träffa henne efter så många år. 17 dagar gick fort, alldeles för fort. 
Löven har börjat falla och rosorna konstigt har börjat blomma nu för fullt, ett tag trodde jag att de har stannat av och glömt hur man sprider den underbara doften. 
Dahlior är fantastiska vid denna tiden, underbara färger. 




Caya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

SVÄR INTE!