lördag 20 februari 2021

Blusar


-Sy arbete under Corona tiden. 



Nu är det för tråkigt i vårt land och det känner alla, jag tänkte att jag har en massa tyg i byrålådan och varför inte göra någonting av tristessen så den kan bli lite roligare. Det var länge sedan jag sydde, har inte haft lust. Jag har gått och vänt på tygerna många gånger men ingenting som lockade lusten i mig.
Men plötsligt tänkte jag att jag kunde sy lite munskydd till mina barn och barnbarn och vännerna. Sagt och gjort, tog fram restbitar som jag har haft i lådan och plötsligt blev det någonting av det. 

Det blev uppskattat och då lossnade allt, nu botaniserade jag i mina lådor och hittade ganska mycket tyg.  Resultat blev två blusar som är färdiga.
En till är klippt men ligger åt sidan och väntar tills jag är sugen på. Den blir säkert färdig nästa vecka. Sportlovet är nu men jag träffar inte mina barnbarn och då kan jag lika bra sy eller virka.
All snö är borta det var fin några veckor och det får vi minnas men nu får vi vänta på våren och vårblommorna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

SVÄR INTE!