onsdag 23 oktober 2019

Trollskogen




I dag tog jag en promenad genom Kronoskogen i Skummeslöv, det var länge sedan som jag gick denna väg, men idag en fin höst väder var det dags. 
Under tiden jag gick tänkte jag  på hur lugnt och stilla är här, och det var inte så konstigt när min barnbarn 5 år frågade varför är det så tyst här och varför bor bara gamla i din gata mormor. Men så är det när sommar gäster har åkt hem blir det bara vi äldre kvar och det finns inga ungar som springer och stojar. Ibland är det skönt men jag saknar ganska ofta rörelse på gatan. 
När barnbarn är här brukar vi gå just till denna skog och de brukar kalla den för trollskogen. Den är verkligen lite mystisk med alla falna träd och grenar som ligger hur som helst. Lite mörkt på en del av skogen så barnbarnen bruka gömma sig när vi går. Nu tog jag lite bilder av vår trollskog.






Caya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

SVÄR INTE!