söndag 16 oktober 2016

Magbakterier

Jag har skrivit om mina blommor och grönsaker. Växter som jag har planerat och odlat fram. Nu handlar om helt annan växt som jag och ingen annan vill ha i sin kropp. Jag tror att allt började i våras när ja började känna mig trött. Jag kände inte igen mig men slog bort den känsla. Tröttheten fortsatte och jag hade olika ursäkter varför var jag trött. Till slut blev det läkarbesök men där hittade vi bara att jag hade förlite av D-vitamin poch att hjärta gjorde en eller två extra slag.
D-vitamin inköptes och jag tyckte att jag blev lite piggare men ändå inte. Magen svullnade och jag fick uppstötningar och ont varje gång jag åt.
Jag reagerade fortfarande inte innan jag fick hamna på akuten med någonting, feber över 40 grader och diarré. Inlagd, en massa prover, röntgen, isoleringen. Nu försvann all ork. Det ända gällde är att hinna till toa.
Efter ett tag minskade diarré som var osakad av en bakterie men den som jag fick veta att jag haft långt innan jag hamnade på akuten heter HELICOBACTER som kan orsaka magsår och i värsta fall magcancer ingen vet hur jag har fått. Det var tur i oturen att jag fick de andra. Nu måste jag vänta tills magen har lugnat sig och att jag kan börja med den andra behandlingen









Caya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

SVÄR INTE!