torsdag 1 september 2016

Hemmeslöv tysta samhälle


När jag hade min barnbarn här för några veckor sedan och det var innan all storm av turisterna frågade han: Mormor varför bor bara gamla i din gata? Jag har aldrig funderat på det tidigare men nu tänkte jag att det har du rätt i min barnbarn. Vi är alla över 65 år. Barn kommer hit bara när de hälsar på sina mor/far föräldrar. 
Så i tisdags gick jag en lång promenad genom vackra Hemmeslöv och upp till Båstad och tillbaka. Det blev en promenad på 11,6 km och på den promenaden möte jag 4 cyklister och några gående från affären och en pappa med barnvagnen. Jag räknade det blev hela 10 st på den tiden jag gick och det var mitt på dagen. Då tänkte jag tillbaka på frågan min barnbarn ställde. 
Vi bor fantastisk vackert och tyst och det har jag alltid tyckt men nu ser man det med andra ögon, visst är det tyst och vackert men det är en sovande samhälle. Hoppas det blir bättre nu med all byggplanering kring den nya Båstadsstationen som ligger just i Hemmeslöv



Caya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

SVÄR INTE!