lördag 23 januari 2021

Vinter i Hemmeslöv


Äntligen har vinter kommit till Hemmeslöv, jag blev jätte glad men tyvärr varade inte länge. 
Hela året har varit tråkigt och präglat som alla vet av virus som har drabbat oss alla, jag och mina vänner försökte göra så gott vi kan för att hitta något roligt och trevlig och jag måste säga att vi har aldrig förr har träffats med så konstiga och påhittiga saker. Tiden gick ändå ganska fort men det blev många promenader, ficka ute, grilla ute, äta lunch i parken osv. Trodde att januari ska bli utan corona och att man kan kramas och träffas, men det  blev inte så. Januari blev ännu värre, men nu ser det att det ska blir ljusare på den fronten. 
Jag har inte skrivit på länge här men det blev inte lust precis. Jag har sysselsatt mig med att sticka, brodera och virka. Det blev en hel del matlagning också med både nya och påhittade recept.


Nu är det snart dags att sätta frö för chili att gro för de tar så långt tid innan de blir färdiga att planteras ut. Ska verkligen försöka också att synas lite mer här på denna sidan. Jag skrev tidigare om område som byggs här sidan om mig som heter Heden, den är snart färdigt byggt, inte många tomter kvar och jag blir förvånad att det byggs stora hus, men självklart har man barn vill man ha utrymme. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

SVÄR INTE!