måndag 14 oktober 2019

Hemmeslövs förvandling


Nu är det höst igen och jag vet inte hur dagarna försvann. Att det har gått ett helt år sedan jag skrev här kan inte fatta att det var så länge sedan. Men vinter avlöses av vår, sedan sommar med en hel del aktiviteter och det verkar som det tar aldrig slut. Ändå kände jag att jag har inte gjort mycket så i juli bestämde jag mig för att börja träna igen efter flera år. Ja har inte legat precis på lat sidan utan har rört mig men saknade den aktiva träningen som jag måste ha rutin.
Sagt och gjort och det är faktiskt rätt roligt när man kan välja aktiviteter som passar en perfekt. 
Hemmeslöv annars så lugn plats i närheten av Båstad har börjat att förvandla sig till stor stad tycker jag. Efter att vi för 4 år sedan fick järnvägsstation började nya tomter och höga hus ploppa upp som svampar på hösten. När man stiger av tåget nu så ser man först tre höghus och sedan kommer villorna. Härligt tycker jag med lite mer rörelse i en samhälle som var tidigare mest bebott av pensionärer. 
Nu med campingen som har matservering på sommaren, fotvård, hudvård och snart en liten restaurang behöver vi inte ge oss i centrala Båstad.
En fantastisk plats att bo på, nära havet, stationen och skog som gränsar till Laholms kommun. I somras har det varit mycket folk och det skall vara så att vi får en rotation under hela året. 



Caya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

SVÄR INTE!